SİSTEM KULLANIMINDA VE ARIZALI DURUMLARDA UYMAMIZ GEREKEN HUSUSLAR?

1-) Sistemden yararlanabilmemiz için; otoyola girerken ve çıkarken mutlaka OGS’ne tahsis edilmiş şeritleri kullanmalısınız.

2-) OG Şeritlerinin yerleri her gişe alanında farklılıklar gösterdiğinden OG Şeritlerini seçmek ve kullanmak için gişe alanına yaklaştığınızda mutlaka yatay ve düşey trafik işaretlerine göre hareket etmelisiniz.

3-) Otoyola girerken OG Şeridine yönlenip yönlenmeyeceğinize flaşöre bakarak karar vermelisiniz. Flaşörü sönük durumda olan giriş şeritlerinde, mutlaka bilet almalısınız. Aksi taktirde çıkışta, cezalı ücret ödemek durumunda kalırsınız. OGS’nin arızalı olması veya aracınızda Elektronik Etiket olmaması durumunda trafiğe açık olan şeritlerden bilet almalısınız.

4-)OG Şeridinden otoyola girerken, Elektronik Etiketten ses duymamanız ve trafik ışığının yeşile dönmeyerek, kısa bir süre sarı renkte ışıması halinde, hiç beklemeden gişe şeridinden çıkmalı ve ileride sağ taraftaki park yerinde durarak görevlilerden bilet istemelisiniz. Aksi taktirde çıkışta en yüksek ücreti ödemek durumunda kalırsınız.İtiraz durumlarında giriş gişesi arızalarında bu tür uzak mesafe kesintilerinde düzeltme OGS Ana Kontrol Merkezince yapılabilmektedir.

5-) Otoyolda çıkışta gişe alanına yaklaşırken, OG Şeridine yönelip yönlenmeyeceğinize flaşöre bakarak karar vermelisiniz. Flaşör ve OG Şeritlerinin herhangi bir nedenle kapanmış olması durumunda; giriş gişelerinden otomatik giriş yapmış iseniz, diğer operatörlü gişelere geçmeli, Elektronik Etiket seri no ve hesap no bilgileri ile hangi gişe istasyonundan giriş yaptığınızı operatöre bildirerek o geçişinize ait ücretinizi para ile ödemelisiniz.

6-) Elektronik Etiketi olmayan araçların, OG Şeritlerini kullanarak geçmeleri halinde, video kayıtlarından tespitleri yapılarak normal geçiş ücretinin 10 katı ceza uygulanır. Ayrıca bu araçların geçişi bariyer kolu kapalı tutularak engellenebilir.

7-) Cezalı durumdaki sürücülerin OG Sistemini kullanmaya devam etmek istemeleri durumunda, uzun süreli siren sesi ile sürücü ve görevliler uyarılır.

8-) Şerit değiştirmelerde sürüş emniyeti ile ilgili kurallara ve gişe alanına yaklaşırken uyarı levhalarında belirtilen azami 30 km/saat hız limitine mutlaka uymalısınız. Gişe şeritlerinde duran araçlar olabileceğini, bu şeritlerin tek bir araç geçebilecek genişlikte olduğunu, her an şerit değiştirmek ve durmak zorunda kalabileceğinizi ve otomatik bariyer olduğunu unutmamalısınız.

9-) Karayolları Genel Müdürlüğü, işletmenin şartlarına göre ceza tipi ve miktarlarında değişiklikler yapabilecektir.

3 yorum:

Sait ALEV dedi ki...

İyi günler. İsmim Sait ALEV. TİŞ Bankasından OGS geçiş kartı aıldım. İlk defa Erzin - İskenderun ve dönüş olarakda İskenderun - Erzin o Adana otobanından geçiş yaptım. Buradaki sorunum bir geçişde 1.00 YTL kesilirken ikincisinde 4.75 YTL kesilmiş olarak hesabımda görülmektedir. Bunun nedenini öğrenebilirmiyim. Acaba bir yanlışlık mı oldu. Bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim saygılarımla.

Adsız dedi ki...

BANKA OGS Mİ İPTAL ETMİŞ HABERİM YOK bende kayıtlıdır diye kredimin ne olduğunuda bilmeden ankaradam izmite ordanda tekrar ist gittim ogs hesabıma para yatırayım dedim iptal olmuş dediler biz 260 tl ceza yemişiz şimdi ben neyin cezasını çekiyom iptal edilirken bildirilmesi gerekmezmi lanet olsun keşke almasaydım el insaf on katı tefeciler bile bu kadar acımasız değil şimdi ne yapayım ben 15 tlye 260 tl bunların sorumlularını şeytana haval ediyorum elimde ogs cihazı ve 260 tl ceza biriniz açıklasın be yazıktır günahtır ben emekl bi adamım

Adsız dedi ki...

gebze gecişinde ogs geçişi yapamadım para var nasıl ögrenebilirim